Powered By Blogger

Monday, November 28

semester dua....

sem 2...akhirnya abes jugak sem 1 aku...ade lagi 3 sem before aku berangkat dari negeri perlis ni...cewahh...macam kejap je 3 sem tu ann...hehe...so...sem 2 sem baru...datang dengan benda baru...hidup baru...subjek baru...kesusahan yang baru...pentadbiran yang baru...tapi dapat rumah lama...nak taw tak...aku dapat rumah lama!!!rumah yang tak pernah ade orang dudok...kipas bengkok macam airborne...fius letrik takde...umah jadi sarang tikus , kucing dan segala mak nenek...kalau takat lepak situ je takpelah...ni siap kencing berak dan segala bagai taukk...dua hari lepas aku baru je bersihkan rumah tu...semalam datang alek, dah ade kencing tikus...ish!!!tapi nak buat camner...trime jela...tapi alhamdulillah...rumah aku rumah paling dekat dengan surau...moga moga dapat lah tunaikan azam nak menjejakkan kaki ke surau tu...wat mase ni boleh laa...even tak semua 5 kali solat tu aku turun, tapi ade la jugak...siket2 lame2 jadilah bukit kan...korang doakn laa ea..hehe..oke..next story...senior aku dah kluar dari unimap...dorang akan pegi industrial training(inTra)...ade yang dapat dekat...ade yang dapat jaoh...yang dekat untunglah...boleh jumpe awek tetiap hari...boleh gi latihan mingguan,nanti dapat laa elaun kan...haha...tapi alhamdulillah...aku dapat pass latihan kem tahunan cuti sem lepas...untonglah korg...korang cuti aku kat dalam hutan...tapi syok!!!dapat pegang smoke grenade...dpt pegang M203...penah minom air akar???tak penah kan...makan semot hutan???gua cakap sama lu...kalau semot hutan bawak balek ke bandar, kompem jadi abang long...besar dia ta agak2...nak dekat seinci gak laa dia punya besar...bayangkan semot bandar dgn semot hutan..haha..dah tau daa pon psl ni...saje je nak kecoh2..hehe..oke..next..nak tau tak aku tak boleh nak amek BM universiti sem nih...ish!!!bengang lak aku dgn lecturer tu...nak amek student dari due fakulti..tapi bukak kuota 35 je???asal pandai sgt lecturer tu...2 fakulti tolak tambah bahagi sumer ade dalam 150 orang...kau bayangkan 35 ngan 150 tuh kecik ke besar beza dia...kang tak pasal2 aku kena extend t...adoi...mengarot tol..nak maki,dia tuh lecturer...lantak pi laa hang naa..haha...so...ade lagi???tu je kot..k..babai

No comments: