Tuesday, November 16

hidop baru,,,dunia baru,,,

haha,,,saban hari,,,saban hari,,,dan saban hari,,,
tik tok tik tok,,
seorang,,,keseorangan,,sorg,,,akn keseorangan,,,
haha,,,inilah hidup baru akuh,,,terkapai kapai,,,tapi berpaut balik pada dahan yang entah kuat tah tidak,,,hari hari aku cuba dipenuhi dengan gelak tawa,,gurau senda,,ye,,hariz tak pernah buat orang kecewa dengan nya,,,kalu ade yang berduka,,,akan kucuba ceriakan hari nya,,,,kalau tak mampu membuat suara gelak mereka kedengaran,,,mungkin senyuman itu terukir,,,
kalau ada yang kecewa,,,akan kucuba untuk memukadimahkan hikmah sebalik kekecewaan itu,,,
tapi ketika aku yang kecewa,,??haha,,,inilah pengorbanan,,,hariz bukan manusia yang suma mempamerkan kekecewaan,,,itu hakikat,,,hariz tak suka dikenali sebagai manusia yang suka menagih simpati,,,itulah kebenaran,,,bila orang sekeliling ktawa,,suke,,,akuh jugak akn suke,,gelak bersama,,,itu yang perlu mereka tahu,,,tp duri di hati??biarlah diriku yang hadapinya sendiri,,,
"macam nih ann BFF,,sumer mslh tanak citer,,baek tayah jd BFF kalu mslh pon tanak cte"
maaf,,bukan tak mahu,,tp cume ini jalan terbaik,,,ye,,,akuh ta layak bergelar kawan baik,,,ta sepatut nya bkate akuh BFF korang,,tp cukup lah,,,akuh nak tanggung perit tu   ,,,sorang2,,,akuh tanak korang tanggung,,,yea,,,akuh mula jauh dri korang,,yea akuh mula ta bercakap dgn korang,,,tp sumer tuh demi kbaikan korang,,,akuh tanak seenyum korang,,gelak korang,,hilang ,,,akuh tanak,,
haha,,,selama berkurun lame ta mengaler ayermate,,,akhir nya,,,tembok kelelakian ku runtuh,,,mcm citer singapura dilanggar todak la pulak,,hahah!!!
tapi kini,,,aku cuba bangkit balik,,biar lah orang kate hanya sisa2 saje yg ade,,,tp akuh pcaye pada kate2,,takde yang mustahil,,,jaoh mane skalipun kmanisan yg kite rse,,kite kne rse gak kpahitan,,,spekat mane keindahan dimate,,,kite kne gak rse kehancuran,,,kesakitan,,,keperitan,,,haha,,,yea,,akuh belajar dari semua tu,,,kalu lari sejaoh mane sklipun,,,mslh yg ade tetap mngejar kite kn,,so ,,utk ape lari dr mslh??
-terima kasih cinta-

No comments: